Om mig
Mit navn
er Kathrine og jeg er en frisk, glad og smilende pige.
Til dagligt studerer jeg Ernæring og Sundhed på Metropol i København.
Jeg har altid elsket både at lave mad og nyde mad. Det har altid været
vigtigt for mig at have kendskab til hvad der er i den mad jeg indtager og
ikke mindst hvordan den er produceret. Mad er for mig ikke kun en ting
man vælger, men en måde man vælger at leve sit liv på, hvori man udover
valget af fødevaren, også vælger andre faktorer som f.eks. livsstil og sundhed.
Til dagligt studerer jeg Ernæring og Sundhed på Metropol i København.
Jeg har altid elsket både at lave mad og nyde mad. Det har altid været
vigtigt for mig at have kendskab til hvad der er i den mad jeg indtager og
ikke mindst hvordan den er produceret. Mad er for mig ikke kun en ting
man vælger, men en måde man vælger at leve sit liv på, hvori man udover
valget af fødevaren, også vælger andre faktorer som f.eks. livsstil og sundhed.
Sundhed
er for mig, dog langt mere end kun mad. Sundhed er først og fremmest
at have det godt, både med sig selv og med de ting man beskæftiger
sig med ting i hverdagen. En naturlig balancegang mellem det man kender og nye udfordringer,
og samtidig overskud og lyst til at stå op til endnu en ny dag. At krop og sind hænger sammen, og at man skaber og giver sin krop de bedste forhold, således at kroppen kan fungere optimalt og være klar til at arbejde og løfte nye udfordringer. Ikke mindst skabe velvære, livsglæde og lykke.
For at nå dertil, ser jeg den måde vi spiser på, som en vigtig faktor. At det vi spiser har en afgørende rolle for velvære, energi og lykke.
at have det godt, både med sig selv og med de ting man beskæftiger
sig med ting i hverdagen. En naturlig balancegang mellem det man kender og nye udfordringer,
og samtidig overskud og lyst til at stå op til endnu en ny dag. At krop og sind hænger sammen, og at man skaber og giver sin krop de bedste forhold, således at kroppen kan fungere optimalt og være klar til at arbejde og løfte nye udfordringer. Ikke mindst skabe velvære, livsglæde og lykke.
For at nå dertil, ser jeg den måde vi spiser på, som en vigtig faktor. At det vi spiser har en afgørende rolle for velvære, energi og lykke.
Om bloggen
Formået
med bloggen er, at give inspiration til hvordan man igennem sit valg af mad kan
skabe optimale forhold for sin krop, og på den måde opnå mere energi, velvære
og lykke.
Bloggen skildrer små hverdagsglimt fra mit liv, og er et udtryk for mine egne holdninger.
Jeg er på ingen måde sundhedsfanatisk og støtter ikke op omkring kurer eller diæter.
Jeg tror på at man når længst ved grundlæggende at ændre på sin livsstil, og de vaner der ligger til grund for den. At den enkelte opnår mest livsglæde og lykke ved at tilrettelægge sin livsstil således at der både er plads til sundhed, men også plads til alt det som på en anden måde giver os glæde.
Livet skal ikke leves som en kur, men på en måde hvor der er en naturlig balancegang mellem gode vaner og det vi har en sød tand for.
Bloggen skildrer små hverdagsglimt fra mit liv, og er et udtryk for mine egne holdninger.
Jeg er på ingen måde sundhedsfanatisk og støtter ikke op omkring kurer eller diæter.
Jeg tror på at man når længst ved grundlæggende at ændre på sin livsstil, og de vaner der ligger til grund for den. At den enkelte opnår mest livsglæde og lykke ved at tilrettelægge sin livsstil således at der både er plads til sundhed, men også plads til alt det som på en anden måde giver os glæde.
Livet skal ikke leves som en kur, men på en måde hvor der er en naturlig balancegang mellem gode vaner og det vi har en sød tand for.
Og tro
mig, jeg elsker også chokolade og peanutbutter!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar