Food
Jeg elsker frugt!
Gør du også det?
Jeg
har altid elsket frugt, og er endnu ikke stødt på en frugt jeg ikke
brød mig om. Frugt og grøntsager udgør en stor del af mine måltider.
Mest fordi de smager godt, og jeg elsker deres saftige, sprøde, søde,
sure og bløde konsistens. Ligegyldigt hvad retten ellers består af,
bidrager frugt og grøntsager altid med det spændende, farverige og
interessante i mine måltider. Og en ekstra bonus er, at frugt og
grøntsager er fyldt med gode vitaminer!
"Et
æble om dagen holder doktoren for døren" - Det ordsprog er vi vidst
alle sammen stødt på. Om det er rigtigt eller ej, er en lang diskussion,
som jeg ikke ønsker at tage. Men én ting er sikkert, og det er, at
æblet er spækket med gavnlige vitaminer og antioxidanter. Jeg ville aldrig kunne vælge kun én yndlingsfrugt- eller grøntsag, men hvis jeg skulle udpege den jeg bruger mest, ville jeg vælge æblet.
Æblet kan bruges i utrolig mange forskellige retter med alverdens variationer. Til
morgenmad på yoghurt, skyr, pandekager, havregrød eller i en smoothie.
Til frokost i en råkost, salat, chutney eller som topping på en
rugbrødsmad. Og til aftensmad bagt, most, stegt eller frisk i salat,
gryderetter eller madpandekager. Æblet er saftigt og sprødt, og med en varierende syrlighed. Det gør det ideelt som prikken over i´et i en hver ret.
Jeg
elsker at bruge æblet sammen med krydderier og nødder. En typisk
eftermiddagssnack er æblebåde med peanutbutter, eller til morgenmaden at
vende æblerne i kanel, og komme dem ovenpå min skyr :-)
Hvad er din yndlingsfrugt?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar